|O.K. headline som vystrihol z piatkového Nového času, ale aspoň som vás sem dostal. Možno ste si všimli, že sa na našom Facebooku pred časom objavil príspevok, ktorý úplne nezapadá do konceptu našej social media komunikácie. A to ani témou, ani reakciami. O čo išlo?

Na Valentína sme sa rozhodli pomôcť

Niekoľko dní pred Valentínom sme si spolu s kolegami – hrdinami sadli, aby sme popremýšľali o tom, čo budeme ako agentúra v tento „špeciálny deň“ komunikovať. Práve 14.2. sa totiž každoročne väčšina „komerčákov“ predbieha s príspevkami cielenými na zamilovaných. My ale neradi ideme s prúdom, preto sme sa rozhodli celú tú hromadu lásky nasmerovať niekam inam. Tam, kde môže skutočne pomôcť.

Ešte v ten deň som volal s Jankom Dobákom, riaditeľom Dobrého Anjela, aby som sa ho opýtal, či spolu niečo nevymyslíme. Odpoveď znela: „Jasné, veľmi radi. Tešíme sa, že s nami chcete spolupracovať a podporiť dobrú vec.“ Paráda!

Vytvoríme mikrokampaň!

Po telefóne sme sa dohodli, že vytvoríme zaujímavú mikrokampaň, ktorou zvýšime povedomie o Dobrom Anjelovi, a zároveň, podporíme rodiny, ktorých rakovina alebo iná zákerná choroba dostala do ťažkej finančnej situácie. Žiadna veda, ideme na to!

A pre hejterov, áno, úplne zadarmo!

Aby sme Facebook nezahltili len informáciami o tom, že niečo chystáme, ale urobili sme okolo našej budúcej spolupráce aspoň maličký „hype“. Vyzvali sme fanúšikov, aby pridali tisíc srdiečok (tematických, valentínskych) na post s Dobrým Anjelom.

Výsledok príspevku?

Spolu 642 reakcií

Je zaujímavé, koľko informácií o cieľovke sa dá zistiť obyčajným zdieľaním takéhoto príspevku. Tak napríklad:

  •  2 ľudia dokonca vôbec nereagovali v kontexte s obsahom príspevku
  •  6 používateľov dokázalo nevinnú informáciu instantne otočiť na politickú tému
  •  286 používateľov nevie (alebo nechce) využívať reactions na Facebooku a namiesto srdiečka dali lajk

Títo ľudia pravdepodobne príspevok neprečítali dostatočne pozorne. Napriek tomu, samozrejme, ďakujeme za každú pozitívnu reakciu.

Ak ste čítali pozorne, viete, že sme náš cieľ 1000 srdiečok nesplnili.

Možno ešte pár hodín a… Ale veď je to jedno!

Úlohou hrdinov je pomáhať

Ráno 15.2. volám p. Dobákovi z Dobrého Anjela, že sme cieľ nesplnili. S mierne sklesnutou náladou sa ma pýta, že či teda naša dohoda padá. S odhodlaním v hlase odpovedám, že určite nie. Ideme do toho. Sme hrdinovia a úlohou hrdinu je pomáhať slabším.

Myslíme pozitívne a tešíme sa na spoluprácu

Pomaly to ukončím, nech nevyzradím podstatu. Tesne po uverejnení postu som mal naozaj dobrý pocit. Srdiečka pribúdali, bolo to super. Po čase sa objavil (očakávaný) prvý hejt. Slušne sme ho okomentovali a išlo sa ďalej. Postupne sa pod postom strhla naozaj ostrá diskusia, v ktorej ľudia nehejtovali nás, ani Dobrého Anjela, ale seba navzájom. Prekvapilo ma, koľko hnevu sa v ľuďoch skrýva. 

My to však berieme pozitívne. Príspevok sa nám podarilo rozšíriť z našej neveľkej komunity na Facebooku medzi 35-tisíc ľudí. Drvivá väčšina reakcií bola pozitívna. Pred sebou máme navyše ďalšiu spoluprácu, ktorá pomôže rodinám po celom Slovensku. A o to predsa ide.

Jakub

Creative Director