Employer brand alebo značka zamestnávateľa predstavuje imidž firmy na trhu práce. Pri vytváraní pozitívneho imidžu zohráva dôležitú úlohu komunikácia značky na sociálnych sieťach. Tie sú efektívnym nástrojom na predstavenie firemnej kultúry, benefitov, ako aj oslovenie potenciálnych kandidátov a talentov z konkurenčných firiem. Ako využiť potenciál sociálnych sietí pre employer branding na maximum? Prečítajte si našich 6 tipov.

Pozitívna reputácia je viac ako ktorákoľvek reklama

88 % zákazníkov verí online referenciám rovnako ako osobným odporúčaniam od známych.

Pre úspešný employer branding to znamená takmer všetko, pretože vždy najväčšiu presviedčaciu silu majú reálne skúsenosti.  Ľudia sa naučili, že ak je niečo na internete, mala by to byť pravda. Predovšetkým ak sa jedná o budúceho zamestnávateľa. Všetci chcú pracovať pre atraktívne spoločnosti, o ktorých je známe, že im môžu dôverovať. Ako využiť reálne skúsenosti ľudí v prospech budovania pozitívneho imidžu?

  • Adekvátne reagovať na negatívne komentáre a recenzie – transparentnosť a ochota priznať si chybu (ak k nej skutočne došlo) je jednou z vlastností značiek, ktorá ľuďom imponuje najviac. Ukážete, že ste férový zamestnávateľ, ktorému nie sú názory ľudí ukradnuté, ale dokáže na nich stavať.
  • Zachovajte si ľudskú tvárvo všeobecnosti platí, že osobná komunikácia je oveľa účinnejšia ako strohé prehlásenia. V prípade employer brandingu veľmi dobre fungujú správy a  komentáre, ktoré sú podpísané konkrétnym človekom zo spoločnosti.
  • Osobná skúsenosť aktuálnych zamestnancov – feedback od aktuálnych zamestnancov je pre ľudí dôveryhodnejší ako akýkoľvek platený obsah. Prečo? Pretože sú to reálne tváre, ktoré stoja za vašou značkou a žijú vašimi hodnotami.

Vizibilita a dostupnosť

Budovať značku zamestnávateľa online je dôležité z jednoduchého dôvodu. Sociálne siete dnes predstavujú tzv. take away takmer akýchkoľvek informácií, prístupných používateľom kedykoľvek a kdekoľvek. Čím relevantnejší a autentickejší obraz o sebe šírite, tým lepšie sa potenciálni kandidáti dokážu stotožniť s vašou značkou ako s budúcim zamestnávateľom.

72 % profesionálnych recruiterov sa zhoduje, že employer branding má rozhodujúci vplyv pri prijímaní zamestnancov aj celkovom úspechu spoločnosti.

Sociálne siete a employer branding aj pre menší biznis

Prečo je employer branding dôležitý? 

 

Štatistiky jasne ukazujú, že employer branding je dôležitý. Nik však nepovedal, že nie je vhodný pre menšie firmy. Práve naopak. Sociálne siete sú miestom, kde sa môže realizovať každá značka, aj bez rozpočtu gigantických rozmerov. Poskytujú totiž množstvo muziky za málo peňazí. Záleží len na tom, ako sa dokážete odlíšiť a vyvolať záujem ľudí.

Hľadáte inšpiráciu? Urobte to ako IT spoločnosť Rapid7. Zbytočne nerozprávajte. Radšej ukážte, na čom vašej značke najviac záleží.

Kariérna fanpage

V prípade veľkých spoločností, či korporácií proces prijímania nových zamestnancov predstavuje dlhodobú aktivitu so zámerom nájsť čo najviac ideálnych kandidátov. Šikovným spôsobom je vytvorenie kariérnej fanpage, ktorá na jednom mieste zoskupí pracovné ponuky, informácie o zamestnávateľovi, či poskytne pohľad na celkový brand image.

76 % spoločností si vyberá práve sociálne siete pre svoj employer branding.

Takúto kariérnu fanpage využíva aj Slovenská spoločnosť Ernest & Young, ktorá jej pomáha zvýšiť šancu, že na spoločnosť natrafia aj pasívni kandidáti. Prináša informácie o aktuálne voľných pracovných pozíciách, náhľad do firemnej kultúry i zamestnaneckých benefitov (ako spoločné zdravé raňajky, workshopy, masáže, či vyšetrenia zraku zadarmo). Okrem toho na tejto stránke môžu nájsť kandidáti aj náborové videá. Kariérna fanpage EY careers má viac ako 1 milión priaznivcov, ktorí aktívne sledujú jej činnosť.

Content nadovšetko

Obsah je to, čo vás odlíši. A ak ho robíte skutočne dobre, dokáže prilákať pozornosť množstva ľudí. Pretože sa radi delíme o naše poznatky, tu sú naše content marketingové tipy:

Publikujte obsah, ktorý bude magnetom pre ľudí vo vašom odvetví.

Staňte sa odborníkom, poskytnite informácie, ktoré nikde nenájdu. Prezentujte sa referenciami, článkami, nebojte sa zdieľať obsah z overených zdrojov, jednoducho prineste svojim fanúšikom niečo extra. Vzdelávajte ich a ukážte ľudskú tvár.

Hovorte o zamestnaneckých možnostiach pravidelne.

Produkovať niekoľko príspevkov denne môže byť náročné najmä z časového ale aj obsahového hľadiska. Šikovným ťahom je na pravidelnej báze informovať ľudí o tom, čo im práca u vás môže priniesť. Meňte formát príspevkov, používajte videá a infografiky. Hlavne si dajte záležať, aby informácie o zamestnaneckých možnostiach boli vždy a priamo dostupné.

Šikovný ťah robí spoločnosť AT&T, ktorá na svojom Facebookovom profile pravidelne pripravuje tzv. #AskATTJobs. Takýto neoficiálny “online event” umožňuje potenciálnym kandidátom spýtať sa priamo recruiterov na to, čo ich skutočne zaujíma.

Najväčším benefitom ich stratégie sú odpovede v reálnom čase, čo kariérnej fanpage pridáva ľudský rozmer. AT&T takýmto spôsobom udržuje pozornosť najmä pasívnych kandidátov, ktorí sú kľúčoví v procese získavania profesionálnych talentov.

Zoznámte kandidáta s prostredím.

Ak sme na niečo zvyknutí, vieme čo očakávať a cítime sa bezpečnejšie. Preto najlepšie čo môžete urobiť, je zoznámiť kandidáta s pracovným prostredím vďaka fotografiám. Prezentujte to, čo je u vás výnimočné – relax zóny či kreatívne priestory s tuli vakmi, prostredie, v ktorom sa vaša firma nachádza či samotné kancelárie.

 

Zoznámite ho s bežným pracovným dňom vďaka rozhovoru s aktuálnym zamestnancom. V krátkom videu mu predstavte jeho budúcich kolegov. Nebojte sa ukázať mu niečo “zo zákulisia” vašej firmy.

Video recruitingové posty prinášajú až o 36 % viac žiadostí ako tie textové, či obrázkové.

Ak zvažujete, aký typ príspevkov použiť, nemáte nad čím váhať. Jedným z trendov (nielen) tohto roku je video. Za krátky čas dokážete sprostredkovať všetky potrebné informácie navyše atraktívnym spôsobom. Ak budú súčasťou videa reálni ľudia – vaši zamestnanci, máte vyhraté. Ľudský rozmer je to, čo robí employer branding skutočne účinným.

Priame zacielenie

Sociálne siete sa vyvíjajú s nárokmi svojich používateľov. Ak sa pri rozširovaní databázy potenciálnych kandidátov nechcete spoliehať len na organické vyhľadávanie, najjednoduchším spôsobom je platená reklama.

Systém platených reklám na Facebooku je navrhnutý tak, aby doručil obsah priamo cieľovému publiku. Po zadaní konkrétnych charakteristík, ako napríklad pohlavie, vek, či špecifické kľúčové slová týkajúce sa pracovnej pozície, Facebook automaticky vypočíta počet používateľov, ktorí spĺňajú stanovené kritériá.

 

Výhodou platených reklám je možnosť stanoviť si dobu, po ktorú bude daná kampaň prebiehať. V prípade ceny za reklamu sú na výber dve možnosti – pay per click (platba za klik), alebo pay per impression (platba za počet zobrazení).  

Employer brandingu sa aktívne venujeme, naďalej sa vzdelávame a naše skúsenosti pretavujeme do úspešných kampaní. Neveríte? Pozrite si, akú kampaň sa nám podarilo pripraviť pre LEDVANCE. Páči sa? Napíšte nám a spolu vytvoríme účinný employer branding.