Nový rok, nové ja? V prípade sociálnych sietí to platí dvojnásobne. Tento rok sa nesie v znamení technických vychytávok, ktoré umožnia značkám byť nám opäť bližšie. Pripravte sa na virtuálnu realitu, online nakupovanie, či vylepšený costumer service a mnoho ďalších. Chcete nakopnúť vaše sociálne siete aj v novom roku? Pozrite si prehľad horúcich trendov na sociálnych sieťach.

S videom to infinity and beyond

Stále málo? Pozornému oku social media fanatikov určite neušlo, že práve tomuto roku bude jednoznačne kraľovať video content. Audiovizuálny obsah je totiž ideálnym spôsobom ako upútať zákazníkovu pozornosť. Všetko, čo musíte zvládnuť je ustriehnuť si konkrétne špecifiká, ako je dĺžka videa, atraktivita i autentickosť jeho obsahu a predovšetkým vizuálne spracovanie.  Pre tento rok jednoznačne platí – čím kratšie, tým lepšie.

Počuli ste už o Facebook Creator? Koncom minulého roka Facebook predstavil aplikáciu, ktorá prináša social media manažérom, a predovšetkým influencerom, Live Creative Kit pre tvorbu originálnych a zmysluplných videí. Táto šikovná appka je navrhnutá tak, aby používateľom sprostredkovala všetko, čo potrebujú:

  • atraktívne vizuálne doplnky,
  • zjednotenú schránku pre správy z Facebooku, Instagramu aj Messengeru,
  • Facebook stories
  • Nové analytické možnosti

 

Aj Instagram miluje videá. Práve platené reklamy v InstaStories, a.k.a. short lived content, sú tajnou zbraňou pre váš biznis. Dôvod? Vďaka novej funkcii Story Highlights majú vaše reklamné stories dlhšiu pôsobnosť. Jednoducho si ich uložte na profil, kde budú fanúšikom stále na očiach. Storky sú vybavené čoraz viac crazy filtrami, vďaka ktorým môžete vytvoriť skutočne efektívny obsah.

Nestihli ste si uložiť premakanú storku? Instagram Stories Archive ich automaticky uloží do archívu hneď ako expirujú. Takto  môžete akýkoľvek príbeh  opäť zviditeľniť, postnúť, či zdieľať.

A čo LinkedIn a videá? S plánom dosiahnuť viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov za mesiac táto platforma umožňuje od augusta minulého roku pridávať video aj na osobné profily. Jedným z ambicióznych plánov tohto roku je zaviesť aj systém platených video reklám. Túto novinku môžeme očakávať v nasledujúcich mesiacoch.

Chatboty pre efektívnejší customer service

Posielanie správ je jednou z mála vecí, ktorú ľudia robia ešte radšej ako scrollovanie.”

                                              – Mark Zuckerberg

Spomeňte si, načo ste primárne využívali Facebook, či Twitter. Posielanie osobných správ sa stáva obľúbeným aj medzi značkami. Pre “osobnú” komunikáciu so zákazníkmi využívajú tzv. Chatboty. Ich primárnou úlohou je imitovať konverzáciu s reálnym človekom a zlepšiť tak zákaznícku skúsenosť. Vďaka takémuto virtuálnemu asistentovi dokážete zefektívniť marketingovú prezentáciu a v konečnom dôsledku zvýšiť aj samotný predaj.

Ich najväčšou výhodou je bezprostrednosť. Dokážu poskytnúť okamžité spojenie so zákazníkmi z celého sveta, vyriešiť ich nákupné problémy, odpovedať na otázky, či dokonca objednať pizzu. Tento life hack využíva množstvo úspešných značiek, ako napríklad Starbucks, MasterCard, H&M, či Pizza Hut.

Šikovný chatbot od Pizza Hut objedná pizzu bez zbytočných klikaní, či telefonátov.

 

Odborníci odhadujú, že popularita chatbotov vzrastie v priebehu nasledujúcich 3-5 rokov z 20% (2017) na 93% v roku 2020. Zapojiť chatbota do svojej online stratégie by mali predovšetkým e-commerce riešenia – pomôže zefektívniť komunikáciu a ušetriť náklady za costumer service.   

Aby bol chatbot čo najefektívnejší, musí zákazníkom sprostredkovať pocit empatického porozumenia. Znie to zložito, no princíp je však oveľa jednoduchší. Aj preto je tohtoročným trendom chatbot s osobnosťou – najprv vytvorte copy až potom kód. Vznikne tak “ľudská komunikácia” a vaši zákazníci budú cítiť, že im skutočne rozumiete.

Nakúpime aj cez Instagram

E-commerce platforma Shopify a Instagram sa spojili  aby vytvorili príspevky, ktoré predávajú. Takéto posty sa líšia od tých klasických už na prvý pohľad. Odlišnosťou je malá ikona nákupnej tašky či špeciálne tagy, ktoré sa objavia aj na postoch v profile. Tieto šikovné označenia umožňujú používateľom pozrieť si názov a cenu produktov priamo v príspevku.

Tagy a nákupné tašky na Instagrame 

Ako to funguje? Po kliknutí na tagy Instagram otvorí samostatné okno prehliadača s konkrétnym produktom. Iným spôsobom ako prelinkovať používateľa na stránku s produktom je umiestniť modrý Shop Now Button, ktorý používateľa automaticky pošle na web. Celý proces prezerania produktov s ich konkrétnym využitím je navrhnutý tak, aby zákazníkovi čo najviac uľahčil cestu k nákupu. Jedinou nevýhodou je komplikovanejšia transakcia, ktorá sa vykonáva priamo na webe daného predajcu.

Instagram shopping už efektívne využíva značka Victoriaꞌs Secret. Všetko čo zdieľajú na svojom profile je možné zakúpiť online prostrednícvom niekoľkých klinkutí. Takéto neustále “bombardovanie” produktami aktivizujuje impulzívny nákup, či last-minute shopping.

Táto novinka je zatiaľ dostupná len pre vybrané účty značiek v USA, ktoré predávajú svoj tovar prostredníctvom Shopify.

Influencer marketing

Content marketing sa vracia k základom. Pre tento rok sa zdá byť horúcim trendom práve influencer marketing, kedy značky na svoju propagáciu využívajú známe osobnosti.

40% používateľov sociálnych sietí uviedlo, že si konkrétny produkt zakúpilo kvôli tomu, že bol promovaný influencerom.  

Instagram v tejto súvislosti očakáva boom. Odborníci predpokladajú, že v rozmedzí rokov 2017 a 2019 vzrastú náklady na reklamu s influencermi na viac ako $1 miliardu USD. Popularita microinfluencerov stúpa, preto je v dnešnej dobe ťažšie si vybrať, komu veriť. Výhodou je autentická komunikácia a relevantnosť informácií.

Prečo investovať do microinfluencer marketingu? Vierohodná osoba, s ktorou nadviažete pevný vzťah, pomôže vašim zákazníkom jednoduchšie absolvovať customer journey od zoznámenia sa s produktom až po jeho kúpu. Najefektívnejším spojenectvom sa pre tento rok ukazujú vzťahy zo social media influencermi, predovšetkým s YouTuberi a blogermi.

Twitter preberá kontrolu

S 330 miliónmi aktívnych požívateľov denne sa stáva Twitter čoraz atraktívnejším. Odborníci z praxe tvrdia, že vďaka vzrastajúcim nákladom za Facebook reklamy Twitter opäť zažije boom. Už predošlý rok bol pre túto platfromu pomerne úspešným, s rokom 2018 však Twitter avizuje novinky ako napríklad Reklamy rozoznávajúce obrázky.

Týmto krokom sa Twitter pokúša rozbehnúť systém platených reklám na princípe odmien za fotografiu. Funguje to úplne jednoducho – nájdete billboard, odfotíte ho a tweetnete. Systém rozoznávania obrázkov vyhodnotí, že ide o reklamný tweet  a používateľa odmení. Tento plán dokonale zapadá do koncepcie Twittru, avšak od avizovania tejto novinky sme o nej viac nepočuli.

Psie uši, rozprávajúce hovienka a virtuálna realita

Filtre sem, filtre tam. Ak vám už psie uši, veľké ústa či tancujúce animácie liezli hore krkom, pripravte sa. Popularitu face filtrov podporia InstaStories, ktoré neustálymi aktualizáciami a tematickými updatmi priam nútia používateľov vyplazovať psí jazyk. Rozšírená realita sa však stáva čoraz obľúbenejšou najmä medzi značkami. Vytvárajú presonalizovaný obsah priamo na mieru svojim fanúšikom s jediným cieľom – zabaviť ich.

V prípade virtuálnej reality majú vývojari ešte prinajmenšom rok, kým sa z takéhoto spôsobu propagácie a komunikácie na sociálnych sieťach stane úplný mainstream. Na druhej strane Facebook avizoval nový projekt – Facebook Spaces, ktorý vďaka Oculus technológii umožní priateľom pripojiť sa do rituálnej reality. Myšlienka novej appky korešponduje s core ideou Facebooku – spájať priateľov kdekoľvek a kedykoľvek vďaka interaktívnemu online priestoru, akoby boli spolu. Vývojari predpokladajú, že sa prvá VR skúsenosť na sociálnych sieťach objaví už v nasledujúcich mesiacoch.

Vďaka Facebook Spaces môžete s priateľmi testovať virtuálnu realitu.

Účinné hacky content marketingu

Live Streaming

Trendy content marketingu na sociálnych sieťach sa nedržia len videí a bláznivých InstaStories. Túžba používateľov nepremeškať nič, čo sa na sociálnych sieťach deje je čoraz väčšia, preto môžeme bezpochyby očakávať oveľa viac Live Streamingu. Prečo? Živé prenosy sú ideálnym spôsobom ako sa objaviť v oranickom vyhľadávaní (zadarmo :D) a ešte viac sa priblížiť svojim fanúšikom.

80% zákazníkov si radšej pozrie Live stream obľúbenej značky ako by čítali zdĺhavý report.

Z Messengeru samostatná sociálna sieť

1,3 miliardy používateľov. 2 miliardy B2C konverzácii. Messenger je v súčasnosti populárnejší, pretože používatelia čoraz viac uprednostňujú osobné správy ako verejné príspevky. Na tejto skutočnosti stavia aj Facebook, ktorý chce Messenger zatraktívniť práve pre značky. Bezprostredná a osobná komunikácia zvyšuje interakciu so zákazníkmi. Bola by škoda tento benefit nevyužiť pre zákaznícky servis.

Hyper-personalizovaný obsah

Sociálne siete generujú čoraz viac tzv. “Shitty” contentu. Personalizovaný obsah nie je ani tak trendom, ako skôr varovným prstom, ak chcete byť skutočne efektívny. Dôležitejšia je čoraz viac indivduálna online skúsenosť hlavne v prípade e-mailového marketingu

Personalizovaný obsah predáva až o 20% viac ako klasické reklamné posty.

Budúcnosť content marketingu na sociálnych sieťach je v schopnosti značiek poznať svojich zákazníkov. A to do detailu. Pripravte sa preto investovať hlavne do webovej analytiky a formovania skutočne účinnej stratégie.

Vyhľadávače sociálnych sietí

S cieľom poskytnúť používateľom skutočne všetko, aj to o čom nevedia, že chcú, Facebook investuje obrovské sumy do tzv. Vizuálneho vyhľadávania. Jednoduchý systém vyhľadávania obrázkov na základe kľúčových slov, ktoré skutočne opisujú obsah obrázka.

Vyhľadávanie na Instagrame je ešte jednoduchšie. Platfroma umožnila aj bežným používateľom sledovať príspevky obľúbenej témy od rôznych používateľov. Ako? Sledujte napríklad #digitalmarketing a okrem príspevkov v tejto téme vám Instagram zobrazí aj najpopulárnejšie InstaStories.

Čo sa deje na sociálnych sieťach? 

V konečnom dôsledku trendom tohto roka dominujú predovšetkým technické vychytávky a efektné InstaStories. Fanúšikovia sú čoraz viac múdrejší a ich požiadavky na kvalitný obsah čoraz náročnejšie. Chcú sa baviť, vidieť veci, ktoré ich obohatia a predovšetkým chcú byť všade, kde sa niečo deje. Značky by sa mali sústrediť na transparentný obsah. S príchodom nového roka môžeme očakávať aj veľa zmien nielen v social media marketingu. Nezabudnite preto sledovať náš blog a buďte tak vždy o krok vpred.