Približne 90 miliárd obchodných emailov je zaslaných každý deň v rámci celého sveta. Dané číslo vzhľadom k tomu, že žijeme v digitálnej dobe klesať nebude. Email marketing je mocnejší než kedykoľvek predtým. Za posledných desať rokov bol najhorúcejším nástrojom nielen pre obchodníkov, ale aj pre marketérov. A neprestane nás udivovať ani tento rok.

Vážte si svoje publikum

Vládcom email marketingu je obsah. Áno, kvalitný a dynamický obsah, ktorý si vyžaduje dostatočnú prípravu a je prispôsobený presným záujmom jednotlivých zákazníkov. Nemôžete len poslať emailové výbuchy typu “One size fits all”. Potrebujete plány a ciele!
V súčasnosti by ste mali prostredníctvom emailu preukázať svoje vedomosti a cieliť na jasné záujmy vašich subsciberov.

Podľa Salesforce v State of Marketing 2016 sa až 80 percent obchodníkov zhodlo, že jadrom ich podnikania je a stále bude práve email marketing.

Podľa VentureBeat generuje email marketing najvyššiu návratnosť investícií

Mobile-ready šablóny  

V minulom roku bolo až 53 percent emailov otvorených na mobilnom zariadení a toto číslo zaručene nebude klesať. Aj z tohto dôvodu je kľúčové, aby boli vaše emaily optimalizované pre mobilné zariadenia. Až 75 percent subscriberov totiž tvrdí, že zruší odber newslettra z dôvodu zlého zobrazenia na mobilnom zariadení.

Avšak vždy existuje spôsob ako nestratiť cenných zákazníkov. Vyriešte svoju dilemu predplatenými emailovými platformami. Tie automaticky prispôsobia váš email pre smartfóny či tablety. Mesačne zaplatíte za vybranú platformu minimálnu čiastku, ale váš email sa bude zobrazovať správne na akomkoľvek mobilnom zariadení.

Ako sa hovorí, lepšie je raz vidieť, ako dvakrát počuť, tak sme pre vás vybrali zopár newslettrov, ktoré sme robili pre našich klientov ako napríklad pre oceliarsku spoločnosť CMF Slovakia,  bratislavský wellnes hotel ZION SPA, novovzniknutý golfový rezort pri Nitre Red Oak Golf Club či pre významového softvérového integrátora exe, a.s.

Sila v personalizácii

Dnešní spotrebitelia sú neustále bombardovaní veľkým množstvom informácií. Vašou úlohou by preto malo byť neustále hľadanie nových možností, ktorými oslovíte svoje publikum. Napríklad pri emailoch s personalizovanými predmetmi sa pravdepodobnosť ich otvorenia zvyšuje až o 26%. Dobre fungujú aj smajlíky, či výzvy.

Podľa Experian emaily s personalizovanými predmetmi liniek majú o 26% väčšiu pravdepodobnosť zhliadnutia

Segmentácia a analýza trhu

Iný kraj, iný mrav. Email marketing potrebuje efektívnu cestu k zákazníkom a dobrý marketér by ich mal na základe dostupných informácií roztriediť podľa demografických údajov, histórie nákupov a ich činností. Z týchto informácií môžete následne prispôsobiť emaily špecifickým skupinám. Pomôcť vám k tomu môže aj prakticky nevyhnutná dátová a analytická činnosť.

Podľa DMA obchodníci spozorovali o 760% nárast príjmov zo segmentových kampaní

Rozdeľte testovanie

Každý spotrebiteľ je iný, preto je nutné testovať a skúmať, čo funguje. Jednoduché A/B Testy môžu zlepšiť mieru konverzie až o 49%. Moderné emailové softvéry navyše uľahčujú vytváranie testovacích variant a v niektorých prípadoch dokonca aj ich editáciu v reálnom čase.

A/B testovanie zlepšuje konverziu až o 49%

 

Ako to vyzerá v praxi? Napríklad takto. Obsah emailu je totožný, avšak jeho vizuálne zobrazenie sa odlišuje. Ktorý variant by presvedčil vás ku kúpe? A alebo B?

Urobte zo svojho emailu časovanú bombu  

Buďte o krok vpred pred vašim zákazníkmi a zasielajte im “magické emaily”. Nie, nehovoríme o kúzlach, ale o tvz. transakčných emailoch, ktoré sú automatizované na základe aktivity užívateľa. Premýšľa potencionálny zákazník o kúpe cestovného lístka, prezerá si v internetovom vyhľadávači destinácie dovolenky či konkrétne hotely? Práve tento okamih dokážete využiť vo svoj prospech. Transakčné emaily sú štyri až osemkrát výkonnejšie ako tradičné emaily, pretože zákazníci dostávajú informácie o produkte vo chvíli, keď sa oň zaujímajú. Hovoríme o relevantnosti a načasovaní.

Zarábajte…vizualizáciou

Podľa štúdie skyword.com po zaradení jedného obrázka do obsahu vzrástol počet zobrazení až o 94%. Prečo? Z psychologického hľadiska ľudia v texte vnímajú najprv obrázky, zastavia sa a premýšľajú. Konzumujú obraz, ktorý sa im v pamäti uchová 3-krát dlhšie ako len prečítané či vypočuté slovo. Je 10-krát väčšia pravdepodobnosť, že ak vložíte do svojho obsahu video, ľudia sa zapoja do aktívnej komunikácie, budú komentovať obsah alebo ho zdieľať. Okrem toho slovo “video” v emailovom predmete môže zvýšiť otvorenie mailov až o 19% a mieru kliknutia o 65%.

“Relevancia je tajná zbraň a cesta k vyšším príjmom”

Ktorá skutočnosť prináša vyššie príjmy?

Relevantnosť. Ak sú vaše emaily pre odberateľov relevantné, nebudú končiť v koši. Je preukázateľné, že relevantnosť je tajná zbraň a cesta k vyšším príjmom. Vo veku personalizácie a “hyperzacielenia” spotrebitelia danej značky očakávajú, že im bude poskytnutý kvalitný obsah. Je len na vás či dokážete doručiť správny email, správnej osobe a v správny čas.

 

Zdroje:
Salesforce.com , Targetmarketingmag.com , Campaignmonitor.com , Skyword.com , Contentmarketinginstitute.com (1),  Contentmarketinginstitute.com (2), Hubspot.com , VentureBeat.com