Očami návštevníka
Vedci výskumného ústavu Statistic Brain Research Institute odhalili, že priemerný čas, ktorý venuje návštevník webovej stránke je 8,25 sekúnd. Presne toľko času stačí, aby návštevníci zhodnotili hodnotu a porozumeli posolstvu, ktoré má web sprostredkovať. Obsah stránky približuje účel a využitie ponúkaných produktov. Vysvetľuje, ako váš produkt dokáže vyriešiť zákazníkove problémy, približuje jeho špecifické benefity a prezentuje dôvody, prečo vaše služby uprednostniť pred konkurenciou.
Vieme, že nemáte radi preplnené weby, ani my nie. Cieľ informácií sa stráca v ich množstve a účel webu ostáva nesplnený. Úlohou homepage je predsa navigovať návštevníkov na samotný obsah stránky. Sprostredkujte len tie údaje, ktoré sú nevyhnutné, a to jednoducho a prakticky. Príkladom rafinovaného a minimalistického dizajnu domovskej stránky je napríklad Google. Tento call-to-action ešte nikomu neunikol.
Máme to, čo hľadáte
Zákazníci sú leniví, zvyknite si na to. Ak ich chcete presvedčiť, aby nakúpili u vás, musíte ísť na to inak. Presmerujte ich pozornosť na trefný call-to-action (CTA), ľahko rozoznateľný “gombík” s akčným slovíčkom, ktorý dokáže návštevníkov dostať tam, kde chcete. Call-to-action by mal mať jasné posolstvo a vhodnú kombináciou farieb a textov, aby vyvolal želanú emóciu.
Žiadne emócie = žiadna akcia
Farby a text sú rozhodujúce pri úspešnosti CTA tlačidla. Odtiene kontrastujúce so zvyškom webu upútajú pozornosť návštevníka takmer okamžite. Obsah buttona musí byť personalizovaný na konkrétny produkt alebo službu s cieľom iniciovať akciu. Chcete vytvoriť efektívny copy text pre CTA button? Zabudnite na slová ako ,,kúpiť teraz”, ,,prihlásiť sa” alebo ,,stiahnuť”. Namiesto toho skúste niečo osobné a individuálne.
Prehľadnosť. Jednoduchosť. Elegancia
Čoraz populárnejší minimalizmus má svoj význam pri tvorbe webových stránok. Predstavte si web ako zložitú križovatku bez svetelnej signalizácie. Ak je na nej priveľa áut, začnú sa tvoriť kolóny a chaos. Autá v tomto prípade predstavujú zbytočné pop-upy, bannery a reklamy, medzi ktorými si návštevník nevie vybrať, je zmätený a ak sa nedostal tam, kam chce, odchádza. Sprehľadniť obsah webu pomôže tzv. whitespace medzi paragrafmi. Jeho úlohou nie je ovplyvňovať dizajn webu, skôr minimalizovať zmätok a zjednodušiť prístup k informáciám. Uistite sa, že všetko, čo umiestnite na web je nevyhnutné na komunikáciu s návštevníkmi. Stále neviete, ako na to? Pozrite si inšpiratívne webové stránky z celého sveta na jednom mieste.
Malý tip od nás: Trendom sa stáva jednoznačný claim podčiarknutý vhodne zvoleným obrázkom či fotografiou umiestnenou na celú obrazovku. Ako napríklad na webe z našej dielne pre redoakgolf.sk.
Využite silu farieb
Väčšina farebných kombinácií použitých na webe reprezentuje identitu značky. Avšak ich použitie, kombinácia a pomer má dôležitý vplyv na to, aký dojem stránka (v podstate aj značka) zanechá v návštevníkovi. Viac ako 62% rozhodnutí uskutočniť nákup bolo zapríčinené práve v dôsledku farebných vplyvov. Príliš výrazné farby pôsobia rušivo, preto webdizajnéri používajú neutrálne odtiene, ktoré poskytujú možnosť vyniknúť ostatným elementom stránky.
Každý odtieň má schopnosť vyvolať určité emócie. Napríklad červená v kombinácii s achromatickými odtieňmi pôsobia moderne, čisto a evokujú profesionálny i zodpovedný dojem. Naopak zelená vytvára efekt dostupnosti, harmónie a v kombinácii s neutrálnou bielou sú farebným prevedením sviežeho začiatku.
Webdizajn je komplexná záležitosť. Dôležité je sprostredkovať relevantné a overené informácie, ktoré spĺňajú potreby trhu, a zároveň sprostredkujú cieľ marketingovej stratégie firmy. Cieľom webu by sa malo byť budovanie vzťahu s návštevníkmi ako s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Odpovede na otázku, čo činí web efektívnym a profesionálnym, je mnoho. Preto je tiež dôležité, nechať si poradiť od odborníkov, ktorí majú s tvorbou webových stránok dlhoročné skúseností.