Pri tvorbe webových stránok prichádzame do kontaktu s množstvom maličkostí, ktorým je potrebné venovať pozornosť. Predovšetkým vzhľad stránky dokáže ovplyvniť komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi. Trendy v dizajne webových stránok sa neustále menia. Čo zaručí webu profesionálny a moderný vzhľad a čomu sa naopak vyhnúť?

Očami návštevníka

Vedci výskumného ústavu Statistic Brain Research Institute odhalili, že priemerný čas, ktorý venuje návštevník webovej stránke je 8,25 sekúnd. Presne toľko času stačí, aby návštevníci zhodnotili hodnotu a porozumeli posolstvu, ktoré má web sprostredkovať. Obsah stránky približuje účel a využitie ponúkaných produktov. Vysvetľuje, ako váš produkt dokáže vyriešiť zákazníkove problémy, približuje jeho špecifické benefity a prezentuje dôvody, prečo vaše služby uprednostniť pred konkurenciou.

Vieme, že nemáte radi preplnené weby, ani my nie. Cieľ informácií sa stráca v ich množstve a účel webu ostáva nesplnený. Úlohou homepage je predsa navigovať návštevníkov na samotný obsah stránky. Sprostredkujte len tie údaje, ktoré sú nevyhnutné, a to jednoducho a prakticky.  Príkladom rafinovaného a minimalistického dizajnu domovskej stránky je napríklad Google. Tento call-to-action ešte nikomu neunikol.

 

Máme to, čo hľadáte

Zákazníci sú leniví, zvyknite si na to. Ak ich chcete presvedčiť, aby nakúpili u vás,  musíte ísť na to inak. Presmerujte ich pozornosť na trefný call-to-action (CTA), ľahko rozoznateľný “gombík” s akčným slovíčkom, ktorý dokáže návštevníkov dostať tam, kde chcete. Call-to-action by mal mať jasné posolstvo a vhodnú kombináciou farieb a textov, aby vyvolal želanú emóciu.  

 

Žiadne emócie = žiadna akcia

 

Farby a text sú rozhodujúce pri úspešnosti CTA tlačidla. Odtiene kontrastujúce so zvyškom webu upútajú pozornosť návštevníka takmer okamžite. Obsah buttona musí byť personalizovaný na konkrétny produkt alebo službu  s cieľom iniciovať akciu. Chcete vytvoriť efektívny copy text pre CTA button? Zabudnite na slová ako ,,kúpiť teraz”, ,,prihlásiť sa” alebo ,,stiahnuť”. Namiesto toho skúste niečo osobné a individuálne.

Prehľadnosť. Jednoduchosť. Elegancia

Čoraz populárnejší minimalizmus má svoj význam pri tvorbe webových stránok. Predstavte si web ako zložitú križovatku bez svetelnej signalizácie. Ak je na nej priveľa áut, začnú sa tvoriť kolóny a chaos. Autá v tomto prípade predstavujú zbytočné pop-upy, bannery a reklamy, medzi ktorými si návštevník nevie vybrať, je zmätený a ak sa nedostal tam, kam chce, odchádza. Sprehľadniť obsah webu pomôže tzv. whitespace medzi paragrafmi. Jeho úlohou nie je ovplyvňovať dizajn webu, skôr minimalizovať zmätok a zjednodušiť prístup k informáciám. Uistite sa, že všetko, čo umiestnite na web je nevyhnutné na komunikáciu s návštevníkmi. Stále neviete, ako na to? Pozrite si inšpiratívne webové stránky z celého sveta na jednom mieste.
Malý tip od nás: Trendom sa stáva jednoznačný claim podčiarknutý vhodne zvoleným obrázkom či fotografiou umiestnenou na celú obrazovku. Ako napríklad na webe z našej dielne pre redoakgolf.sk

Využite silu farieb

Väčšina farebných kombinácií použitých na webe reprezentuje identitu značky. Avšak ich použitie, kombinácia a pomer má dôležitý vplyv na to, aký dojem stránka (v podstate aj značka) zanechá v návštevníkovi. Viac ako 62% rozhodnutí uskutočniť nákup bolo zapríčinené práve v dôsledku farebných vplyvov. Príliš výrazné farby pôsobia rušivo, preto webdizajnéri používajú neutrálne odtiene, ktoré poskytujú možnosť vyniknúť ostatným elementom stránky.

 

 

Každý odtieň má schopnosť vyvolať určité emócie. Napríklad červená v kombinácii s achromatickými odtieňmi pôsobia moderne, čisto a evokujú profesionálny i zodpovedný dojem. Naopak zelená vytvára efekt dostupnosti, harmónie a v kombinácii s neutrálnou bielou sú farebným prevedením sviežeho začiatku.

Webdizajn je komplexná záležitosť. Dôležité je sprostredkovať relevantné a overené informácie, ktoré spĺňajú potreby trhu, a zároveň sprostredkujú cieľ marketingovej stratégie firmy. Cieľom webu by sa malo byť budovanie vzťahu s návštevníkmi ako s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Odpovede na otázku, čo činí web efektívnym a profesionálnym, je mnoho. Preto je tiež dôležité, nechať si poradiť od odborníkov, ktorí majú s tvorbou webových stránok dlhoročné skúseností.