Počas 8 rokov na trhu sme vybudovali agentúru, v ktorej klienti nachádzajú kreatívne idey, profesionálny dizajn, moderný marketing a špičkové technológie. Ako? Obklopujeme sa ľudmi, ktorí nám pomáhajú pracovať na našej vízii a dávajú jej formu, ktorá je príťažlivá pre okolitý svet. Uspieť totiž môžete len vtedy, keď pochopíte potreby druhých a sami veľa pracujete.

Starý rok nám priniesol progres

Rok 2016 by som označil za rok rastu. Do nášho tímu pribudli noví ľudia a mnoho zaujímavých klientov, na čo som veľmi hrdý. Získali sme významné značky, medzi ktoré patrí slovenská divízia svetového výrobcu prípravkov na ochranu rastlín Agro BASF Slovensko, medzinárodnú spoločnosť LEDVANCE, či slovenských klientov Západoslovenskú energetiku a softvérového integrátora exe a.s., s ktorým sme v minulom roku výrazne rozšírili spoluprácu.

Veľkú radosť mi robia aj zahraničné projekty Pellicano Hotels, Silversea Cruises, Roberto Festa či  Vionnet, z ktorých sme si odniesli cenné skúsenosti a množstvo nových nápadov.

Z interného hľadiska sme urobili míľové kroky najmä v zavedení systematických procesov. Aplikovali sme viacero nových softvérov, ktoré zefektívnili prácu, komunikáciu a projektový manažment. Tieto a mnohé ďalšie zmeny nám umožnili v minulom roku stabilne rásť a stavať na pevných základoch, ktoré určite využijeme aj v nasledujúcom období.

Viac ľudí, viac kreativity

Kedysi nás bolo šesť a dnes nás je v agentúre takmer dvadsať. Kvalita našej práce tým však nijako neutrpela. Práve naopak. Každý jeden človek má v tíme nezastupiteľné miesto. Všetci sú odborníci vo svojej oblasti. Od ľudí z developmentu, grafikov až po kreatívcov a accountov.   

S rozšírením tímu a neustálym zvyšovaním kvality výstupov súvisel aj facelift identity a firemnej webstránky. Úlohu, ktorú sme dlho odkladali pred klientskými projektami sa nám konečne podarilo splniť, z čoho mám obrovskú radosť.  Pri návrhu webu sme kládli dôraz na najnovšie trendy vo webdizajne, UI a UX. Za významnými projektami musí stáť reklamná agentúra, ktorá reprezentuje vo všetkých smeroch svojich klientov.

Poriadok musí byť

Zavedenie systematických procesov bolo pre nás len otázkou času. Do tímu pribúdali noví ľudia, čím sa zvyšovala aj potreba všetko zjednotiť a zosúladiť. Týchto zmien som sa, priznávam, trošku obával. Nie každý z agentúry bol pripravený na nové pravidlá. Ale šikovným chcenie praje a dnes, s odstupom času viem, že si zvykli aj tí najtvrdohlavejší z nás.

V rámci zmeny infraštruktúry sme úspešne prepojili sales procesy s projektovým manažmentom, zlepšili sme starostlivosť o klientov a zefektívnili meranie a vyhodnocovanie úspešnosti našej práce i klientských kampaní. Po novom tiež dokážeme presnejšie odhadovať čas potrebný na vytvorenie projektu požadovanej kvality, a tým vytvárať spravodlivejšie cenové ponuky a lepšie riadiť projekty.

Začali sme sa venovať aj vzdelávaniu klientov na stretnutiach. Vysvetľujeme im ako fungujú reklamy v digitále, na čo si dať pozor pri emailových kampaniach, aké sú trendy, a kde môžu zlepšiť vlastný zákaznícky servis.

Príjemne ma pritom prekvapuje, že je väčšina z nich ochotná investovať do nových technológií a stále odvážnejších nápadov. Moja rada do nového roka preto znie: “Držte sa trendov a neustále prekvapujte svojich klientov aj konkurenciu.”

Držte sa trendov a neustále prekvapujte svojich klientov aj konkurenciu.

Novinky v digitálnom marketingu pre rok 2017

Tento rok bude úlohou spoločností investovať do kreatívnych procesov, kvalitného obsahu nielen na sociálnych sieťach a pútavého brandingu. Podľa portálu emakreter.com je totiž Facebook najefektívnejšou marketingovou platformou za rok 2016, čo potvrdzujú aj čísla z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia a magazínu Stratégie, ktoré zverejnili, že až 84% zadávateľov plánuje v roku 2017 investovať do reklamy na sociálnych sieťach.

Z vlastných skúseností môžem potvrdiť, že si dôležitosť marketingu a správne nastavenej komunikácie uvedomujú už aj menšie spoločnosti. Zistili totiž, že vhodne nastavená komunikácia značky dokáže zvýšiť zisk a rozšíriť brand awareness.

Tvrdo pracovať, tvoriť a rásť

S týmto heslom vstupujeme do roku 2017. Facelift nášho brandu, slovenskí, ale aj zahraniční klienti a noví ľudia v tíme sú signály, ktoré nám otvárajú nové dvere do slovenského reklamného sveta. Naďalej budeme zvyšovať kvalitu výstupov, klientskú starostlivosť a vzdelávanie tímu. Nech je teda pre všetkých rok 2017 úspešný!