Vytvoriť dizajn, ktorý je už na prvý pohľad iný ako všetko to, čo sme doteraz videli, je skutočné umenie. Vytvárať reprezentatívne, atraktívne vizuály, ktoré sa zákazníkom prihovárajú je výzvou, ktorej čelia dizajnéri každý deň. Ako vytvárať dizajn, ktorý rozpráva príbeh značky? Inšpirujte sa v článku.

,,Nahý” dizajn až na kožu

Hovorí sa, že minimalizmus je nadčasový a v dnešnej dobe to platí dvojnásobne. Prečo? Pokrok internetových technológií a nástup cross-platformových riešení vytvára chaos. Grafické výstupy musia byť responzívne a atraktívne na všetkých platformách od vizitiek, až po webstránky. A riešenie? Riaďte sa heslom – menej je niekedy viac. Prispôsobte vaše UI a UX dizajny, eliminutje nepotrebné prvky a nechajte obsah rozprávať.

Minimalizmus a takmer nutná responzívnosť web dizajnu ovplyvní aj spôsob, akým sme tvorili logá. V tomto smere môžeme očakávať čoraz populárnejšie modernizovanie log s cieľom zachovať myšlienku, no zjednodušiť vizuálnu podobu. Ich simplifikácia uľahčí najmä medziproduktovú komunikáciu.

 

Geometrické vzory

Rázne uhly, jednoznačné tvary a zvlnené vzory. Minimalizmus a geometria idú ruka v ruke. Trendom sa stávajú práve nové pohľady na skutočnosť prostredníctvom geometrických tvarov. Sú totiž ideálnym spôsobom ako publiku doručiť správu bez zbytočných slov.

Tvary majú význam. Komunikujú s publikom prostredníctvom symbolov a asociácií.

Používanie tvarov nemá pravidlá. Je len na vás, čo a ako chcete povedať. Chcete dynamický vizuál? Stavte na kombináciu oblých a hranatých tvarov s decentnou paletou farieb. Vytvoríte tak nenahraditeľný dojem pohybu aj v statickom vizuály.  

Geometrické tvary ovládnu aj typografiu. Minulému roku kraľovala Helvetica. Aby sme sa odlíšili, musíme experimentovať, prinášať nové a nevšedné nápady. Napríklad fonty ako LL Brown a LL Circular sú jednoduché, čisté a vzbudzujú otvorenosť. Podčiarkujú tak povahu spoločností ako AirBnb, Spotify či Eurosport, ktoré si na týchto hodnotách vystavali svoju brand startegy.

Typografia, ktorá rozpráva

Ak príde reč na typografiu – čím väčšie a odvážnejšie, tým lepšie. V boji o zákazníkovu pozornosť bude zohrávať dominantnú úlohu práve vizuálny štýl písma. Trendom tohto roku sú umelecké efekty, do oči bijúce headliny a nadrozmerná veľkosť písma. Svoj priestor dostanú aj ručne písané fonty, ktorých úlohou je evokovať jedinečnosť a originalitu. Skutočnou výzvou pre dizajnérov preto zostáva nájsť rovnováhu medzi jednoduchým, čitateľným štýlom a  efektívnym atraktívnym dojmom z vizuálov.

Oversize a handwriting fonty nie sú jedinými typografickými trendmi, ktoré pomôžu vyrozprávať príbeh vašej značky. Pripravte sa experimentovať, povoliť uzdu svojej fantázie. Inšpirujte sa niekoľkými originálnymi technikami:

#Kreatívna typografia

Pokiaľ ide o kreatívnu typografiu, jediným limitom je vaša predstavivosť. A šikovnosť využiť napríklad 3D techniku pre vytvorenie skutočne kvalitného dizajnu.

 

#Orezaná typografia

Tento štýl bol horúcim trednom aj v minulom roku. Teraz však zájdeme ešte ďalej. Vyrezávať časti písmen je efektívnym spôsobom, ako povedať veľa na malom priestore. Cropped typografia je perfektným spôsobom ako zaujať divákovú pozornosť tým, že ho donútite zapojiť vlastnú fantáziu. 

#Real life elementy

Prepojte typografiu s netradičnými, “živými” prvkami. Vaše vizuály budú nielen autentické, ale prihovoria sa dynamickým a ľudským štýlom.

Grafika s autentickým podpisom

Pozdvihnite grafický dizajn na umenie. Každá značka musí mať definovaný vizuálny štýl, ktorý jej pomôže stanoviť pozíciu na trhu. Úlohou grafických dizajnérov je vytvoriť originálny dizajn, ktorý bude vytŕčať. Ako? Prudký nástup digitálnej technológie zanechal kresbu, grafiku, maľbu či umeleckú typografiu v úzadí. Využite ich na inšpiráciu a tvorte originálne dizajny s výpovednou hodnotou. Vlastná tvorba totiž najlepšie vyrozpráva príbeh značky.

Jemné ilustrácie s efektom akvarelu sú nadčasové. Ruský dizajn webstránky ponúkajúcej bývanie v luxunej štvrti.

 

Originálne ilustrácie v kombinácii s flat dizajnom webu a autentickými fotografiami vytvárajú váš vlastný vizuálny jazyk, ktorý dotvára osobnosť značky. Ak zhrnieme tieto trendy môžeme povedať, že svet grafického dizajnu je otvorený takmer akýmkoľvek nápadom. Povoľte uzdu fantázie a čerpajte inšpiráciu z nekonvenčných zdrojov.

Pohyb sem, pohyb tam

Odbočíme od umeleckých prvkov grafického dizajnu. Kľúčovú úlohu vo webdizajne zohráva práve technické doladenie vizuálneho spracovania. Ako tvoriť decentné no zároveň dynamické a atraktívne weby? Pohyblivé obrázky ako také sú súčasťou mnohých webov už nejaký ten čas. Avšak to, čo skutočne funguje sú mikrointerakcie – pohyblivé “priestory uprostred.”

zendesk.com

To, čo robí tieto mikrointerakcie zaujímavými, je ich jemnosť. Decentné prevedenie nenápadného pohybu je účinným spôsobom, ako nevedomky získať pozornosť návštevníka. Napríklad animovaná interakcia okolo CTA buttonu môže byť účinnou skratkou k želaným konverziám. Dávajte si pozor, aby ste to s mikrointerakciami neprehnali. Ak ich zapojíte príliš veľa alebo budú priveľmi výrazné, môžu narušiť používateľskú skúsenosť.

 

 

 

Cinamegraf nie je len obyčané gifko

Autentické snímky a video v jednom? Cinemagrafy sú horúcim trendom najmä na sociálnych sieťach. Práve vďaka kombinácii vizuálne atraktívneho obrázku a nepatrného pohybu je jednoduchšie zachytiť používateľovu pozornosť. Na rozdiel od obyčajného gifka prvý a posledný snímok týchto krátkych videí je rovnaký, čím vytvára nekonečný pohyb. Hľadáte spôsob, ako zatraktívniť landing page?

Vintage štýl s dôrazom na detail

Ani vintage štýl nie je novým objavom. Hoci je to pravý opak minimalizmu, tento štýl si nájde svoje uplatnenie. Používajte ho opatrne, výrazné vzory a “ošumtelý” vzhľad však neemusí sedieť úplne každej značke. Svoje uplatnenie nájde predovšetkým v produktovom dizajne potravín, alkoholických nápojov či organických a prírodných produktov.

Najväčšou výhodou tohto retro štýlu je jeho ľahké kombinovanie so súčasnými modernými prvkami. Vlnitý štýl písma s formálnym akcentom, serifové alebo semi serifové fonty v kombinácii s ručne kreslenými minimalistickými ilustráciami. Gro celého vizuálu však tvorý maximálny dôraz na detail.

Vo všeobecnosti je návrat retro štýlu jedným z kľúčových trendov grafického dizajnu roku 2018. Úlohou dizajnérov je skombinovať vintage prvky s netradičným moderným dizajnom a nájsť tak vlastný štýl vizuálnej komunikácie.

Grafický dizajn je dnes viac o originalite a estetickej funkcionalite. Mnohé trendy naznačujú návrat ku klasickým grafickým technikám, vďaka ktorým bude scéna dizajnu oveľa zaujímavejšia. Ak chcete uspieť, zapojte svoju kreativitu. Nadchli vás naše postrehy? Napíšte nám a spoločne vytvoríme váš vlastný štýl vizuálnej komunikácie, ktorý rozpovie príbeh vašej značky.